vineri, 31 iulie 2020

Bolboci, Zănoaga, Podul cu Florile...

 Asteptam cu nerabdare sa se deschida posibilitatea de a face o drumetie, dupa atatea luni de stat in casa. Si... ne-am hotarat sa mergem prin Bucegi, dar nu pe valea prahovei, ci in potcoava Bucegilor, adica prin zona lacului Bolboci, Cheile Zanoagei si Lacul Scropoasa. Si, am plecat. Am fost cazati la Camping Zanoaga, o locatie linistita si curata de unde puteam face cateva trasee usoare.

Primul traseu a fost spre lacul si barajul Bolboci. de la camping e un drum usor, cam o jumatate de ora, cea mai mare parte pe asfalt. Sigur, o parte a traseului a fost pe carare facuta de picior, pe un teren relativ drept.

Deci... spre Lacul Bolboci.

























Podu cu Florile
Sincer, nu mi se pare deloc românește acest nume. Poate Podul cu flori, dar in niciun caz Podu cu Florile. Parca n-are noimă. Dar... te poti pune cu numele strămoșești? Așa i-a zis, așa îi zicem.
Podul cu Florile este de fapt o cariera de piatră. Un vârf de munte ce a fost exploatat si din care s-a excavat până când a ramas un platou, cu doua margini ce din interior au aspect de canion. Nu e nimic spectaculos, dar drumul pana acolo e placut si usor. Merita facuta o plimbare.


























Cheile Zanoagei
Este de fapt cursul râului Ialomița. E o coborâre de cca 400 metri diferenta de altitudine intre Lacul Bolboci si Lacul Scropoasa. Traseul se face cam intr-o ora si jumatate dar... La coborâre este NUMAI coborâre, Iar la intoarcere este NUMAI urcare. Si asta numai printre stanci. Dimineata este cam alunecos, deci este nevoie de incaltaminte adecvata. Cand am coborat m-am preocupat mult de fotografierea peisajelor si nu am simtit cand am ajuns la lacul Scropoasa, dar... la intoarcere mi-a iesit urcusul pe nas, de aveam impresia ca limba mi s-a facut cravată. Greu, dar deosebit de frumos. Fiecare stanca merită pozată.




















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentarii pertinente